Recruitment Marketing-ът e процесът на промотиране на вече изграденият Employer brand (за него можете да прочетете повече в Част 1). Прилагат се методите на модерния маркетинг, подпомагайки на играждането на стратегия за подбор на персонал. Този процес може да бъде променян във времето, усъвършенстван и прилаган с цел привличане на желаните кандидати в зависимост от условията на пазара.
Едни от най-разпространените практики, които можете да приложите като работодател са:
• Създайте/Обновете своя уеб сайт - той ще бъде първото нещо, което потенциалните кандидати ще проверят и разгледат, преди да вземат своето решение. Той трябва да бъде лесен за работа, с ясна и достъпна информация.
• Оптимизацията за търсачките (SEO) - процес, при който се подобрява видимостта на уеб сайтовете в търсачките чрез платени или неплатени резултати. Възползвайте се от това, за да може вашият сайт да бъде сред първите резултати, когато заинтересованите лица ви потърсят в интернет.
• Присъствайте активно в социалните мрежи - Според проучване на Internet Corporated Networks ltd. в световен план “Към месец юни 2018 има 3.95 милиарда интернет потребители. Наблюдава се ръст спрямо предходната 2017 година, когато потребителите са били 3.7 милиарда.” Всяка организация трябва да се увери, че използва правилните платформи, в зависимост от профила, отговарящ на търсените кандидати.
• Създайте база данни от предишни кандидати, които могат да бъдат подходящи за други позиции в бъдеще и не забравяте да се свържете с тях, когато дойде правилният момент.
• Участвайте в провеждането на различни кампании, кариерни форуми и др. Присъствието ви на тези събития може да ви осигури срещи с много потенциални кандидати, подходящи за вашите позиции.
• Използвайте кариерните медии/портали - Един от най-разпорстранените начини за търсене на работа сред населението. Първото впечатление е най-важно не само за клиентите. Уверете се, че промотираните условия в компанията отговарят на действителните такива. Както обявата за работа трябва точно да отговаря на предлаганата длъжност, така и брандът на компанията трябва да намира израз в нейната корпоративна култура, подход към персонала и начин на работа. Ако това е така, служителят ще бъде запознат със зададените цели и лесно ще усвои и надгради ценностите, които са заложени.
Хората в организацията могат да бъдат най-добрите ѝ представители, тъй като те са тези, които имат най-близък контакт с атмосферата, създадена в нея. Поддържайте и развивайте своя Employer brand и фирмата ви бързо ще се превърне в предпочитаното работно място.
Ако все още сте млад специалист в HR отдела или сте решили да изградите професионалната си кариера в тази област, научете за възможностите на сертифицирания бизнес модул на 1st Business Certificate по „Управление на човешки ресурси“. За повече информация и пълна програма можете да получите на тел: 0888 00 69 60, имейл: office@1bc.bg или на нашия уеб сайт: www.1bc.bg.
Едни от най-разпространените практики, които можете да приложите като работодател са:
• Създайте/Обновете своя уеб сайт - той ще бъде първото нещо, което потенциалните кандидати ще проверят и разгледат, преди да вземат своето решение. Той трябва да бъде лесен за работа, с ясна и достъпна информация.
• Оптимизацията за търсачките (SEO) - процес, при който се подобрява видимостта на уеб сайтовете в търсачките чрез платени или неплатени резултати. Възползвайте се от това, за да може вашият сайт да бъде сред първите резултати, когато заинтересованите лица ви потърсят в интернет.
• Присъствайте активно в социалните мрежи - Според проучване на Internet Corporated Networks ltd. в световен план “Към месец юни 2018 има 3.95 милиарда интернет потребители. Наблюдава се ръст спрямо предходната 2017 година, когато потребителите са били 3.7 милиарда.” Всяка организация трябва да се увери, че използва правилните платформи, в зависимост от профила, отговарящ на търсените кандидати.
• Създайте база данни от предишни кандидати, които могат да бъдат подходящи за други позиции в бъдеще и не забравяте да се свържете с тях, когато дойде правилният момент.
• Участвайте в провеждането на различни кампании, кариерни форуми и др. Присъствието ви на тези събития може да ви осигури срещи с много потенциални кандидати, подходящи за вашите позиции.
• Използвайте кариерните медии/портали - Един от най-разпорстранените начини за търсене на работа сред населението. Първото впечатление е най-важно не само за клиентите. Уверете се, че промотираните условия в компанията отговарят на действителните такива. Както обявата за работа трябва точно да отговаря на предлаганата длъжност, така и брандът на компанията трябва да намира израз в нейната корпоративна култура, подход към персонала и начин на работа. Ако това е така, служителят ще бъде запознат със зададените цели и лесно ще усвои и надгради ценностите, които са заложени.
Хората в организацията могат да бъдат най-добрите ѝ представители, тъй като те са тези, които имат най-близък контакт с атмосферата, създадена в нея. Поддържайте и развивайте своя Employer brand и фирмата ви бързо ще се превърне в предпочитаното работно място.
Ако все още сте млад специалист в HR отдела или сте решили да изградите професионалната си кариера в тази област, научете за възможностите на сертифицирания бизнес модул на 1st Business Certificate по „Управление на човешки ресурси“. За повече информация и пълна програма можете да получите на тел: 0888 00 69 60, имейл: office@1bc.bg или на нашия уеб сайт: www.1bc.bg.