изглед за печат
изпрати на приятел
Смятате ли, че има общо между човешките ресурси и маркетинга?
Последните проучвания сочат, че връзка между двете професионални поприща не просто съществува, но е от съществено значение за повечето фирми, които се стремят да се развиват динамично и в крак със съвременните тенденции.
Ще разгледаме няколко компонента, за да разберем защо специалистът по човешки ресурси или прекият мениджър на търговския ви екип е длъжен да разбира и от маркетинг:

1. Брандинг на работодателя:

Ние, HR-ите също продаваме. Продуктите и услугите произвеждани от определена компания не са единственото, което има нужда от реклама и добро позициониране на пазара.
Замислете се за начина, по който презентираме фирмата на всеки селектиран и допуснат до интервю кандидат. Не включва ли борбата за таланти именно тези умения- брандинг на фирмата, изтъкване на всички ползи, които потенциалният служител би имал, избирайки точно нашата компания за развитието си. Не можем да оспорим факта, че всеки кандидат търси работодател, който да е стабилен, да предоставя съвременни решения за развитие на служителите си и не на последно място да е има добра репутация.

2. Привличане на таланти

Малките предприятия стандартно разполагат с ограничени бюджети.
Поради тази причина при тях е от особена важност да намерят максимално бързо правилния кандидат за тяхната организация. Това би спестило не само време, но и много други ресури като продължителна кампания на интервюта, последващо обучение и внедряване в екипа.
Как да привлечем правилния кандидат е система от знания, изградени умения, но не на последно място и информация за това „накъде и към какво се е отправила компанията“.
Последните иновации в HR-индустрията налагат мнението за активно участие на специалистите по подбор в бизнес развитието. Поради тази причина уменията за изготвяне на стратегии за подбор, базиращи се на бизнес стратегията за развитие стават неотложна необходимост...или поне, ако държим да се развиваме успешно.
3. Изграждайте доверие в компанията
Едно от правилата на маректинга е, че не е важно само какво ще обещаеш на своите клиенти, но и какво ще предоставиш в последствие. Не е ли този принип на 100% валиден и при назначаването на служители? Колко пъти сме чували репликата: „На интервюто ми обещаха едно, а после се оказа съвсем друго“.
Ако продуктът на една компания не отговаря на стандарта, който клиентите търсят, лоялността, доверието и марката се сриват. По същия начин, ако обещаете работна среда, която не можете да осигурите, ще сринете доверието, което вашите служители имат към Вас.

4. Бъдете в крак с промените

Новите поколения са все по-взискателни и изискващи към работодателите си. Класически подход при подбора остават презентациите, които специалистите по Човешки ресурси правят пред аудитории в университети или образователни форуми. Именно в тези моменти маркетинговите умения изилизат на преден план- как да направиш работодателя, който представляваш, достатъчно атрактивен. Ако си представител на малка компания, може би нямаш възможност да осигуриш фитнес зала в офиса си, но разработването на бюджет, който да се грижи за здравето на служителите, може би би позволил карти за тренировки или отстъпки за здравословни продукти на определена марка.

Ако винаги сте желали да получите развитие в областта на Човешките ресурси, можем да Ви предложим утврърден стандат на обучение и достатъчни умения, за да се впуснете в това предизивикателство. Проверете възможностите на интензивното обучение по HR Management 27-28 January.

Ако пък вече имате нужните знания за подбора и мотивацията на вашия персонал, с радост можем вече да предложим и сертифицирано обучение по Маркетинг, водено от квалифициран преподавател на водещия икономически университет в страната.

Повече информация за предлаганите обучения можете да откриете в категория "Модули" на нашия сайт.
За подробности, програма и записвания: office@1bc.bg; +359 888 00 69 60.